: Vragen, opmerkingen en mededelingen over de Samsung Galaxy S in het Nederlands
TheLuckys 06-28-2010, 10:25 PM Hallo allemaal,
Ik heb mijn Samsung Galaxy S vanmorgen binnen gekregen. Ik heb de telefoon besteld bij mijn T-Mobile abonnement. Gelukkig is het een originele onaangepaste Galaxy S, dus geen T-Mobile firmware of iets dergelijks.
Ik heb er vandaag uitgebreid mee gespeeld en ik ben zeer onder de indruk van de snelheid van het toestel. Hij loopt op z'n slofjes door het Android besturingssysteem heen, en draait moeiteloos de mooiste 3D games. Zeker vergeleken met mijn oude HTC Hero gaat alles vloeiend en snel.
Wil je ook je ervaringen delen, of een vraag stellen in het Nederlands, dan kan dat hier :).
Ernie0013 06-29-2010, 08:00 AM Gefeliciteerd met je aanschaf. Ik hem hem nu een weekje en ben er ook hartstikke tevreden mee :D
Ik heb LauncherPro erop gezet, dat geeft hem meteen een veel luxere look.
TheLuckys 06-29-2010, 09:27 AM Ook via T-Mobile?
Ik ben nog niet echt uitgekeken op TouchWiz 3.0, dus ik heb nog geen andere Launcher.
Vind jij het opladen van de Galaxy S ook zo lang duren?
Ernie0013 06-29-2010, 02:35 PM Ik had al T-Mobile, dit toestel heb ik los gekocht.
Ik vond een andere launcher eerst ook niet nodig. Maar toen ik ze allebei getest had merkte ik toch dat LauncherPro net iets vlotter was dan de orginele launcher. Ook zit er een HTC feature in waarmee je met een druk op de knop alle homescreens van bovenaf kan zien.
Oh? Niets van gemerkt. Maar dat komt doordat ik hem meestal 's nachts oplaad.
TheLuckys 06-29-2010, 05:24 PM Tja, ik kreeg m 's ochtends binnen, en ik heb uiteraard de rest van de dag benchmarks gedraaid, apps geïnstalleerd en HD films bekeken. Dan is je accu toch vrij snel leeg :P.
Ik sta ook te kijken van de kwaliteit van de meegeleverde oortjes! Daar komt goed geluid uit!
Ernie0013 06-29-2010, 09:39 PM Ik had bij m'n vorige telefoon (N97 mini) voor het eerst van die in-ear dingen en die waren ook heel goed. Het viel me op hoe goed je de bas hoort met dit soort oortjes. Het is wel lastig dat er oorsmeer aan die dingen blijft kleven :p
Ik ben van plan om er binnenkort nieuwe firmware op te zetten. Ik hoor dat alles wat sneller draait dan. Misschien root ik hem ook nog zodat ik wat van die onzinware er af kan smijten.
TheLuckys 06-29-2010, 09:54 PM Haha, daar heb je van die handige wattenstaafjes voor ;).
Het enige nadeel van in-ears vind ik dat je niks meer van de buitenwereld hoort, maar soms is dat ook een voordeel.
CivicTuning 07-01-2010, 10:25 AM Hoi hoi allen,
Heb me net geregistreerd :)
Ik bezit nog een iphone 3GS en wil die vervangen door deze Galaxy S.
1 probleem : wanneer is deze beschikbaar in België ...
Vind em nergens in een winkel (online wel op smartphoneshop.be).
Groeten,
Christoph
TheLuckys 07-01-2010, 10:48 AM Christoph,
Wil je de telefoon bij een abonnement nemen? Of liever Simlock-vrij?
CivicTuning 07-01-2010, 10:52 AM In België is het bij wet nog altijd verboden dacht ik van een toestel aan te bieden met abonnement.
Dus liever Simlock-vrij als het kan. Alle toestellen hier in België zijn in principe simlock-vrij.
Hopelijk kan ik snel een Galaxy S ergens kopen in een winkel ... Ik wil em :)
Groeten,
Christoph
TheLuckys 07-01-2010, 11:01 AM Is het dan niet gewoon makkelijker om de telefoon in Nederland Simlock-vrij te kopen?
Dan hoef je niet te wachten ;)
CivicTuning 07-01-2010, 11:02 AM Probleem is dan als er iets aan is, telkens naar Nederland rijden :)
TheLuckys 07-01-2010, 11:07 AM Woon je ver van de grens af dan? Want het toestel is uiteraard niet gemaakt om problemen te hebben, en die kans is dus niet echt groot...
CivicTuning 07-01-2010, 11:08 AM ik woon bij de Belgische kust (Oostende), dus een eindje rijden, ja.
En kan je zomaar als Belg in een shop in Nederland die gsm kopen ?
Of ik bestel em bij www.smartphoneshop.be ...
Groeten,
Christoph
TheLuckys 07-01-2010, 11:17 AM Natuurlijk kan je zo bij de MediaMarkt ofzo naar binnen lopen en de telefoon kopen.
Maar je kan de Galaxy S natuurlijk ook bestellen via die site.
Het ligt eraan waar jouw voorkeur naar uit gaat.
CivicTuning 07-01-2010, 11:20 AM Thanks voor alle info :)
Android groeten,
christoph
mp3piraat 07-11-2010, 05:51 AM Hier de galaxy 2 dagen in huis, een super apparaat als je een nokia 3210 ( !! ) gewent bent haha .
heb sinds vandaag SKYPE eropgezet,het schijnt dat het niet kon maar je moet inloggen via Nbuzzz .
Via Nbuzz kun je ook chatten op MSN en hyves en vele andere proggies
verder is het een ( nogmaals ) een super toestel.
Daniel 08-17-2010, 11:57 AM Ik heb een aantal filmpjes gemaakt op de galaxy S, maar het lukt me niet om deze op mijn pc te zetten... HELP!!!
TheLuckys 08-17-2010, 09:33 PM Staat je USB modus op massa-opslag (mass storage)?
(Settings->About phone->USB mode)
Als je dan je Galaxy S aan je PC hangt, en via je notification-bar je SD kaart mount, krijg je 2 nieuwe verwisselbare schijven op je PC te zien, hier kan je je filmpje in de DCIM map vinden.
Wilma 08-17-2010, 10:18 PM Ik heb wat vragen en ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Via toepassingen kom ik in Aldiko eBook. Daar staan twee engelstalige boeken die ik eruit wil hebben, maar ik weet niet hoe ik dit moet doen.
Ik heb op mijn computer twee Nederlandstalige boeken die ik graag op mijn Galaxy GT-I9000 wil hebben, maar dit lukt niet. Mijn mobiel staat volledig in de Nederlandse taal ingesteld. Ik heb het (rot!) programma Kies geinstalleerd en dat is een tenenkrommend programma. Via Kies zou het toch mogelijk moeten zijn om mijn twee Nederlandstalige boeken te verplaatsen naar mijn mobiel?
Kan iemand mij daar mee helpen?
En ja, mijn batterij is ook traag met opladen en weer snel leeg. Mijn gebruik is minimaal en daarom valt het mij op dat ik hooguit 1 a 1 1/2 dag met een volle batterij kan bellen.
Wie kan mij -zonder al te technische woorden, ik moet mijn mobiel nog verkennen- verder helpen?
Sparkly 08-18-2010, 10:28 PM Beste mede eigenaren,
Mijn vorige telefoon (Samsung i8910HD) was in staat om over de USB poort muziek af te spelen op de autoradio. Dit was geniaal, omdat ik dan altijd de nieuwste muziek bij me had, en tijdens het muziek luisteren mijn telefoon oplaadde. Wat wil je nog meer?
Helaas werkt dit met mijn energieslurpende i9000 niet...
Iemand die weet wat hier aan de hand kan zijn? De radio (JVC, die verder nog nooit enig probleem had met welk usb apparaat dan ook) zou de interne SD kaart toch gewoon moeten herkennen, net als bij mijn i8910.
alvast bedankt!
Danny
TheLuckys 08-20-2010, 01:45 PM Wat voor USB-modus heb je geselecteerd? Massa-opslag? Of Media player?
TheLuckys 08-20-2010, 01:48 PM Ik heb wat vragen en ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Via toepassingen kom ik in Aldiko eBook. Daar staan twee engelstalige boeken die ik eruit wil hebben, maar ik weet niet hoe ik dit moet doen.
Ik heb op mijn computer twee Nederlandstalige boeken die ik graag op mijn Galaxy GT-I9000 wil hebben, maar dit lukt niet. Mijn mobiel staat volledig in de Nederlandse taal ingesteld. Ik heb het (rot!) programma Kies geinstalleerd en dat is een tenenkrommend programma. Via Kies zou het toch mogelijk moeten zijn om mijn twee Nederlandstalige boeken te verplaatsen naar mijn mobiel?
Kan iemand mij daar mee helpen?
En ja, mijn batterij is ook traag met opladen en weer snel leeg. Mijn gebruik is minimaal en daarom valt het mij op dat ik hooguit 1 a 1 1/2 dag met een volle batterij kan bellen.
Wie kan mij -zonder al te technische woorden, ik moet mijn mobiel nog verkennen- verder helpen?
Ik weet niet precies of het verwijderen van bestaande boeken mogelijk is...
Wel kan je nieuwe eBooks importeren met de import-functie in Aldiko (Menu-knop->import). Deze eBooks moeten dan op een bepaalde (aangegeven) plek op je sd kaart staan.
Je kan de boeken op je telefoon zetten via het bestandsbeheer van Kies.
Wilma 08-22-2010, 09:38 AM Ik kan helaas het bestandsbeheer niet vinden. Ik zie onderaan het programma Kies: Inhoudbeheer, Samsung App, Contacten, Agenda, Berichtviewer, Memo, Fotoviewer, Foto-editor, MP3 speler, Videospeler, Vidioconversie, Schijf Branden, Schijf Rippen, Internetconnector. Daarna Film-upgrade en Instellingen. Alles uitgebrobeert maar mijn boek: Baldacci,_David_-_Nachtwerk.epub, krijg ik niet op mijn mobiel. Hopelijk kun je mij nog even veder helpen?
TheLuckys 08-22-2010, 09:52 AM Het zou onder inhoudbeheer moeten vallen...
Heb je de optie om nieuwe eBooks te importeren in Aldiko wel gevonden?
Als het niet via inhoudbeheer lukt kan je ook de USB-Modus veranderen naar Massa-Opslag (Dit kan in Instellingen->Over telefoon).
Koppel de telefoon dan aan je PC met de USB kabel, de telefoon zegt nu via USB verbonden te zijn (maar laat niet het scherm zien wat je dan normaal krijgt met Kies-modus).
Sleep de notificatie-balk naar beneden en klik op het USB icoontje, klik vervolgens op Mount.
De PC ziet de telefoon nu als een soort USB-stick, en je kan direct bestanden overzetten.
Maak dan voor de zekerheid zowel op je interne geheugen als op je externe SD kaart een mapje aan met de naam "eBooks", en daarbinnen een mapje "import".
Zet de boeken (alleen in epub formaat!!) dan in de "import" mapjes.
Haal je notificatie-balk van je telefoon weer naar beneden, klik op het USB-icoontje en selecteer Zet uit.
Nu kan je je telefoon weer loskoppelen, en Aldiko opstarten.
Eenmaal in Aldiko, druk je op de Menu knop (links naast de Home knop op je telefoon), en kies daar Import en volg de instructies.
Als het goed is heb je nu je nieuwe boeken in Aldiko.
Wilma 08-22-2010, 10:49 AM Mount kan ik niet vinden? Hij staat op Doorlopend en ik krijg het niet op USB Aangesloten. Ik heb wel een WI-FI aansluiting
TheLuckys 08-22-2010, 11:35 AM Mount kan ik niet vinden? Hij staat op Doorlopend en ik krijg het niet op USB Aangesloten. Ik heb wel een WI-FI aansluiting
Sorry, in het NL heet het "Koppelen"...
Wilma 08-22-2010, 11:54 AM ik zie staan... wi-fi blutooth melodie trillen
daaronder
t-mobile NL
doorlopend
usb aangesloten
Nergens vind ik: Koppelen?
TheLuckys 08-22-2010, 12:20 PM Sleep de notificatie-balk naar beneden en klik op het USB icoontje, klik vervolgens op Mount.
De notificatie-balk is bijna altijd zichtbaar boven in het scherm van de telefoon. (Je ziet de tijd, en gemiste gesprekken / nieuwe berichten).
Het USB icoontje staat bij USB aangesloten.
(Alleen dan moet "Mount" "Koppelen" zijn).
Sparkly 08-23-2010, 05:58 PM Wat voor USB-modus heb je geselecteerd? Massa-opslag? Of Media player?
Ik heb ze beide geprobeerd.
Ook het koppelen in het dropdown menu.
TheLuckys 08-23-2010, 06:05 PM Ik heb ze beide geprobeerd.
Ook het koppelen in het dropdown menu.
De massaopslag modus mount 2 schijven, 1 voor je interne geheugen, en 1 voor je externe SD kaart.
Probeer je muziek een op de andere schijf te zetten.
John778 08-30-2010, 01:08 PM Ik heb de samsung galaxy (http://www.kpn.com/mobiel/alle-telefoons/Samsung-GalaxyS-i9000-Metallic-black.prod?default=true&sku=966003) gekocht bij kpn maar wil hem simlock vrij maken iemand enig idee????
Peter van Heun 09-20-2010, 11:36 AM Hallo,
Ik heb sinds kort een Galaxy S en het is echt een super apparaat. Hij was traag maar na rooten is ie bijna 3x sneller. Geweldig. Maar ik heb nog enkele problemen:
1. Als ik ik hem met massaopslag op een pc aansluit (Windwox XP of Ubuntu) dan krijg ik geen toegang tot de opslaggeheugens. Ze verschijnen wel maar ik krijg geen toegang. Het externe geheugen is wel toegankelijk als ik die direct in de pc stop. Iemand enig idee waarom de geheugens niet toegankelijk zijn bij aansluiting op een pc?
2. Java werkt niet in een browser (origineel, Opera Mini of SkyFire). Maar dat lijkt een tekortkoming van Android.
3. GPS werkt zeer matig. Een ander firmware zou verbetering geven maar ik zie door de bomen het bos nog niet. Heeft iemand een duidelijke aanwijzing?
DanTheUnit 09-30-2010, 07:50 AM Ik heb de samsung galaxy (http://www.kpn.com/mobiel/alle-telefoons/Samsung-GalaxyS-i9000-Metallic-black.prod?default=true&sku=966003) gekocht bij kpn maar wil hem simlock vrij maken iemand enig idee????
Is dit je onderhand gelukt? Wil dat ook namelijk! Alleen heb niet zo'n zin om m naar zo'n turkie te brengen...
John778 10-10-2010, 08:44 PM Is dit je onderhand gelukt? Wil dat ook namelijk! Alleen heb niet zo'n zin om m naar zo'n turkie te brengen...
haha, ja wel gelukt, maar wel naar zo'n 'turkie' ;)
john2910 10-15-2010, 04:29 PM Hallo als ik films op mijn externe sd kaart zet doen ze het niet,wel op mijn interne sd kaart.
Ook als ik een map maak op mijn externe,laat zeggen muziek,films,apps.
Dan verdwijnt gewoon alles wat in de map staat na een herstart of hij herkent de kaart helemaal niet meer.
Heeft iemand dit ook?
Om automatisch terug gebeld te worden bij de bezettoon moet men hier bij Proximus (België) op de 5 duwen en dan 'Zenden'. Dit is nu ook mijn vraag. Op welke toets moet ik drukken om te 'zenden'?
M-1414 12-05-2010, 08:49 PM Hallo,
Ik heb een vraagje
Ik heb de Samsung Galaxy S met een internet abonnement van hi.
Als je in het buitenland wil internetten, dan moet je daar extra voor betalen.
Is er een optie om het internet uit te zetten (dus dat ik niet internet via het hi abonnement) en dat ik dan via wifi of iets anders in het buitenland gewoon kan internetten, waardoor ik daar niet extra voor hoef te betalen?
met vriendelijke groet,
M-1414
refra 12-22-2010, 05:20 PM ik wil graag mijn eigen ringtones gebruiken maar weet niet hoe.
met mijn vorige omnia ging dat heel gemakkelijk
Monique Veldhuijzen 01-05-2011, 11:43 AM hoi, ik heb net een galaxy s gekocht. Ik krijg de koptelefoon niet werkend. Zou denken dat het plug and play is, maar als ik de bijgeleverde koptelefoon aansluit gebeurt er niets. Of is deze koptelefoon niet geschikt voor handsfree telefoneren. Wat moet ik doen om deze te laten werken?
Timothy 01-08-2011, 09:21 AM Beste forumgebruikers,
sedert enkele maanden beschik ik over een Samsung Galaxy S. Ik ben er redelijk tevreden van, hoewel ik 2 problemen heb met deze telefoon die ik niet opgelost krijg...
1. Tijdens het sms'en krijgen de toetsen soms een eigen leven (letters blijven hangen, tik ik een /a/ in dan zet hij soms massaaal veel de letter /p/, ...)
Dit had ik niet tijdens de eerste drie maanden, maar sinds kort dus wel.
2. Ik ben sedert een week al mijn telefoonnummers kwijt!! Als ik naar de telefoonlijst ga, bevat die enkel de e-mailadressen van de contactpersonen. Heel vervelend als ik iemand wil opbellen of sms'en dus, want ik vind hun telefoonnummer gewoon niet meer terug! Vreemd is wel dat als ik een sms krijg van iemand, dat mijn gsm die wel herkent!
Met andere woorden: ik kan de gsmnummer van kameraad X niet terug vinden, maar zijn naam verschijnt wel als die me een sms stuurt... Mijn Galaxy S moet die dus wél nog ergens opgeslagen hebben, maar waar?
Als iemand mij kan helpen, enorm bedankt!
Heel veel groeten
Timothy
lelpower 01-08-2011, 07:52 PM hallo,
ik heb een vraagje, wie kan me helpen..
ik heb de galaxy s, en vrienden van mij hebben m ook, nu, mijn menu (instellingen) is wit, bij mijn vrienden is dit bij allen gekleurd?
Kan dt aan de provider liggen of is dit iets anders? wie kan me helpen?
Timo Tering 02-24-2011, 11:45 PM Hallo ik heb een probleem met mn galaxy s ik vind t n super teleefoon werkt perfect enz maar als ik schrijf dan trilt ie heel kortaf als ik op n letter druk terwij ik m verander bij de instellingen mn vriendin heeft ook hetzelfde telefoon en bik haar doet ie het wel gewoon normaal kan iemand me hiermee helpen alsjeblieft?
hey hallo hier,
heb ook een galaxy s sinds een tijdje, ben er erg tevreden over.
alleen kan de standaard mp-s speler ineens mijn muziek niet meer afspelen. hij zegt dat ie dat type audio-bestand niet ondersteunt, terwijl hij dit eerst wel deed.
met een andere mp-3 speler doet ie het wel, alleen kan ik dan geen beltonen instellen voor de wekker
op zich is het niet zo erg, maar wil wel graag weten waarom dit ineens is veranderd...
kan me niet herinneren dat ik iets veranderd heb....
TheLuckys 03-19-2011, 11:09 AM hey hallo hier,
heb ook een galaxy s sinds een tijdje, ben er erg tevreden over.
alleen kan de standaard mp-s speler ineens mijn muziek niet meer afspelen. hij zegt dat ie dat type audio-bestand niet ondersteunt, terwijl hij dit eerst wel deed.
met een andere mp-3 speler doet ie het wel, alleen kan ik dan geen beltonen instellen voor de wekker
op zich is het niet zo erg, maar wil wel graag weten waarom dit ineens is veranderd...
kan me niet herinneren dat ik iets veranderd heb....
Dat is zeker een vreemd probleem zeg... Welke firmware draai je? (Dit kan je zien door *#1234# te draaien)
als ik dat intoets krijg ik verschillende dingen te zien
welke bedoel je? pda? of phone? of csc? of build info?
als je bij je instellingen naar taal en toetsenbord gaat en dan swype en dan het vakje tril bij toetsindruk gaat?
helpt dat?
als ik dat intoets krijg ik verschillende dingen te zien
TheLuckys 03-19-2011, 11:22 AM als ik dat intoets krijg ik verschillende dingen te zien
Allemaal graag :).
als je bij je instellingen naar taal en toetsenbord gaat en dan swype en dan het vakje tril bij toetsindruk gaat?
helpt dat?
Helpt dat waarmee? Het zal ervoor zorgen dat je trilfunctie even aangaat als je een toets indrukt. Is dat wat je bedoelt?
geraldine 04-01-2011, 02:45 PM Hallo allemaal,
Ik heb mijn Samsung Galaxy S vanmorgen binnen gekregen. Ik heb de telefoon besteld bij mijn T-Mobile abonnement. Gelukkig is het een originele onaangepaste Galaxy S, dus geen T-Mobile firmware of iets dergelijks.
Ik heb er vandaag uitgebreid mee gespeeld en ik ben zeer onder de indruk van de snelheid van het toestel. Hij loopt op z'n slofjes door het Android besturingssysteem heen, en draait moeiteloos de mooiste 3D games. Zeker vergeleken met mijn oude HTC Hero gaat alles vloeiend en snel.
Wil je ook je ervaringen delen, of een vraag stellen in het Nederlands, dan kan dat hier :).
Hoi, ik heb mijn Galaxy al enkele maanden en heb verschillende problemen: eerst bleek het onmogelijk mijn telefoonboek fatsoenlijk over te zetten, dus ben ik een nacht bezig geweest alles handmatig te corrigeren. na een update kon ik deze klus no een keer klaren. Programma Kies gedownload, maar hier kan ik alleen de sim-nummers benaderen en niet die in mijn telefoon. Met de nieuwste versie lukt zelfs dat niet meer.
Verder klaagt iedereen met wie ik bel dat de geluidskwaliteit allerbelabberst is. Heb ik gewoon weer pech en ligt dit aan mijn toestel, of hebben meer mensen hier last van?
O ja, ben net member van dit forum geworden, maar het lijkt erop dat ik niet zelfstandig kan posten. Vandaar dat ik het nu maar met een reply probeer.
Hallo allemaal,
ik heb een groot probleem met m'n Galaxy S.
Het begon allemaal dit weekend toen ik mijn Galaxy op de lader heb gelegd en hem helemaal het opgeladen.
De volgende ochtend gaf hij aan weer helemaal leeg te zijn, wat ik al vreemd vond, maar goed.
Weer op de oplader, maar ik kon plotseling mijn Apps niet meer gebruiken (geforceerd sluiten).
Toen heb ik hem opnieuw opgestart, maar toen was mijn hele mobiel terug naar fabrieksinstellingen!
Alles weg, behalve mijn achtergrond, foto's en muziek. Wel al m'n instellingen en smsjes verdwenen..
Toen dacht ik dat ik hem misschien maar moest updaten. Dit ging ik net doen via Kies.
Alles ging goed, tot midden in de update de computer uitviel (erg slecht, ik weet het) ..
Nu doet mijn mobiel helemaal niks meer, behalve wat tekentjes op een zwart scherm: Mobieltje --- Uitroeptekentje --- Computertje. Soms geeft hij ook het downloadscherm aan waarbij je android ziet graven en de tekst: Do not turn off target!!!
Ik heb alles al geprobeerd.
Ik kan hem niet meer op de computer aansluiten, de computer vindt helemaal niks.
Ik heb de batterij er al enkele keren uitgehaald enz. Werkt niet.
Ik kan hem niet hard-resetten; lukt op geen enkele manier.
Ik ga morgen sowieso maar even langs een telefoonwinkel o.i.d. om te kijken of ze daar iets weten,
maar ik dacht dat iemand hier op het forum misschien een idee had wat ik kan doen?
Alvast bedankt!
TheLuckys 09-26-2011, 10:05 PM Hallo allemaal,
ik heb een groot probleem met m'n Galaxy S.
Het begon allemaal dit weekend toen ik mijn Galaxy op de lader heb gelegd en hem helemaal het opgeladen.
De volgende ochtend gaf hij aan weer helemaal leeg te zijn, wat ik al vreemd vond, maar goed.
Weer op de oplader, maar ik kon plotseling mijn Apps niet meer gebruiken (geforceerd sluiten).
Toen heb ik hem opnieuw opgestart, maar toen was mijn hele mobiel terug naar fabrieksinstellingen!
Alles weg, behalve mijn achtergrond, foto's en muziek. Wel al m'n instellingen en smsjes verdwenen..
Toen dacht ik dat ik hem misschien maar moest updaten. Dit ging ik net doen via Kies.
Alles ging goed, tot midden in de update de computer uitviel (erg slecht, ik weet het) ..
Nu doet mijn mobiel helemaal niks meer, behalve wat tekentjes op een zwart scherm: Mobieltje --- Uitroeptekentje --- Computertje. Soms geeft hij ook het downloadscherm aan waarbij je android ziet graven en de tekst: Do not turn off target!!!
Ik heb alles al geprobeerd.
Ik kan hem niet meer op de computer aansluiten, de computer vindt helemaal niks.
Ik heb de batterij er al enkele keren uitgehaald enz. Werkt niet.
Ik kan hem niet hard-resetten; lukt op geen enkele manier.
Ik ga morgen sowieso maar even langs een telefoonwinkel o.i.d. om te kijken of ze daar iets weten,
maar ik dacht dat iemand hier op het forum misschien een idee had wat ik kan doen?
Alvast bedankt!
Je firmware is corrupt geraakt, daarom start je telefoon niet meer.
Om dit probleem op te lossen moet je simpelweg een nieuwe firmware flashen.
Je kan genoeg guides vinden op het internet om dit te doen, ik zal je een kort stappenplan geven:
Download een nieuwe firmware (samfirmware.com, gratis registratie verplicht) (ik neem als voorbeeld I9000XXJVS, de nieuwste firmware)
Download een tool als Odin v1.8 (ook via samfirmware.com, check Flash tools)
Download de juiste .PIT file (in het geval van I9000XXJVS is dat 512.PIT)
Start Odin, selecteer de .PIT file en je 3 firmware files (Phone, Modem en CSC)
Start je telefoon in download-mode (Do Not Turn Off Target! mode)
Sluit je telefoon via een kabeltje aan (Odin zal de telefoon nu herkennen)
Start met het flashen van je firmware en wacht geduldig tot alle processen zijn voltooid
Als het goed is zijn je foto's en bestanden bewaard gebleven.
Let wel op! Het zelfstandig flashen van je telefoon kan ervoor zorgen dat je garantie verloopt (als je die nog hebt).
Je kan dit hele verhaal ook door Samsung laten doen, maar deze zetten waarschijnlijk je hele telefoon terug naar fabrieksstandaard (geen foto's meer), en je bent je telefoon dan waarschijnlijk langer dan een week kwijt.
TheLuckys,
bedankt voor je reactie!
Ik ben naar enkele winkels geweest, maar die zeggen allemaal dat ik hem moet opsturen.
Hier heb ik echt geen zin in..
Ik ga jouw stappenplan vanmiddag even proberen, ik hoop dat het me lukt.
Ik laat het weten!
Nou het is me helaas niet gelukt.
Ik vind het nogal moeilijk met al die vreemde bestanden, haha.
Ben bang dat er straks iets verkeerd gaat en hem helemaal verpest incl. m'n garantie.
Geen andere keuze dan hem maar op te sturen.
TheLuckys 09-29-2011, 07:06 AM Nou het is me helaas niet gelukt.
Ik vind het nogal moeilijk met al die vreemde bestanden, haha.
Ben bang dat er straks iets verkeerd gaat en hem helemaal verpest incl. m'n garantie.
Geen andere keuze dan hem maar op te sturen.
In principe is het bijna onmogelijk om je telefoon verder te verzieken hoor :P.
Ik heb nog nooit gehoord van een Galaxy S die niet meer te herstellen was.
maurice1997 02-22-2012, 12:46 PM hallo mensen,
ik ben de trotse bezitter van een galaxy s1 en heb laatst mijn firmware geupdate naar android 2.3.3 maar nu mijn probleem:
ik had ingesteld dat ik met een code mijn mobiel moest ontgrendelen maar nu ben ik de code vergeten en heb alle mogelijke logische codes al geprobeerd. inloggen op mijn googleaccount kan niet wantt dat komt niet in beeld. iemand tips?
| |